Linkek a témában:
Chevrolet Volt és Opel Ampera mechatronikája 2011.
Kóstolgatjuk a jövő, a jövő kóstolgat minket – valahogy így van ezt mostanság. „Ott, valahol fent”, már tudják, talán hosszabb távra is, hogy mi lesz a járművek jövője (ha a „mégfenntebbiek” bele nem szólnak…), nekünk azonban csak csepegtetik a tudni, vélni valókat. Konszernek építik jövőjüket, tesznek fel egy lapra szinte mindent.
Akkutöltés négy óra alatt, háztartási konnektorról
Az Ampera kerekeit mindig villanymotor hajtja: a 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval táplált 111 kW/150 lóerős hajtómű 40-80 km hatótávot tesz lehetővé zéró emisszióval – ez a tereptől, a vezetési technikától és a hőmérséklettől függ. A fogyasztást és az emissziót mérő ECE R101 szabályozás szerint az Ampera megfelelő adatai 1.6 l/100 km és 40 g/km CO2 (ideiglenes adatok).
Három motorja is van
Két elektromos és egy benzinmotor is van az Amperában, amely konnektorról is tölthető, mégsem hibrid, hivatalos nevén egy megnövelt hatótávolságú elektromos járművel van dolgunk. Az autó amúgy remek, viszont a 12,5 milliós árcédulája miatt nem lesz nálunk tömegcikk.